Ranskan Society of Internet

Mitä Internet johon yritykset?

ACTA: maailmanlaajuinen liittouma varoittaa Euroopan unionin avoimen kirjeen

ACTA, Stop-salaisuus Ranskan Society of Internet on liittynyt maailmanlaajuiseen liittoutumaan valtiosta riippumattomien järjestöjen, kuluttajajärjestöjen ja palveluntarjoajien muodostettu aloitteesta Kvadratuuri du Net varoittaa Euroopan unionin.

Kauppasopimus väärentämisestä (ACTA) neuvotellaan parhaillaan. Avoin kirje koalitio, joka on esitetty jäljempänä kutsutaan Euroopan parlamentin ja neuvottelijat Euroopan unioni on valppaasti perusoikeuksia ja -vapauksia kansalaisten Euroopassa ja ympäri maailmaa.

ACTA: Global Threat to Freedom
avoin kirje

Väärentämisenvastainen kauppasopimus (ACTA) on laaja hallitustenvälisen sopimuksen neuvotteluvaiheessa aina keskeisiä yhteiskunnallisia kysymyksiä lääkkeiden saatavuuden 1 rikollista Internet sääntelyä. Pelkäämme, että tämä sopimus vahingoittaa vakavasti Euroopan innovaatioita digitaalisten sisämarkkinoiden ja haittaisi perusvapauksien ja demokratian kokonaisuutena.

Neuvotteluprosessi itse esiin tärkeitä avoimuuteen ja demokraattiseen prosessiin, koska sisältöä sopimusluonnos pidettiin salassa yli 18 kuukautta, ja vaikka joitakin yksityiskohtia ehdotusten äskettäin tehty vuoto. Vielä huolestuttavampaa on, kun Euroopan parlamentti on evätty oikeus tutustua asiakirjoihin, Yhdysvaltain teollisuus on saanut tutustua, ovat allekirjoittaneet salassapitosopimuksen.

Tuore analyysi Euroopan Commisson 2 on ACTA Internet luku osoittaa, että asioista keskustellaan paljon muutakin kuin yhteisön säännöstön. Vielä tärkeämpää on, että komission analyysi vahvistaa, että nykyinen luonnos ACTA syvästi rajoittaa oikeuksia ja vapauksia Euroopan kansalaisten, erityisesti sananvapauden ja yksityiselämän suojan viestintää. Nämä ovat todellakin erittäin erittäin uhanalainen, koska nykyinen projekti vaatii hyväksymisen piirteitä "joustavasti" ja sisällön suodatus yrittämällä määrätä siviili- ja rikosoikeudellista vastuuta teknisten välittäjien, kuten toimittajat Internet-yhteys. Teksti voisi myös radikaalisti heikentää käyttämistä yhteentoimivuuden, joka on välttämätön sekä kuluttajien oikeuksia ja compétititivé.

Siksi kehotan parlamenttia on kehotettava Euroopan neuvottelijoita vahvistaa avoimuutta neuvotteluprosessin julkaisemalla sopimusluonnoksen, eikä hyväksy ehdotusta, joka vahingoittaa oikeuksia ja vapauksia. Lisäksi kehotamme parlamenttia ilmoittamaan komissiolle ja neuvostolle, että mitään sopimusta ei kunnioita näitä perusperiaatteita pakottaisi parlamenttia hylkäämään tekstin kokonaisuudessaan.

1. Voir: http://www.oxfam.org/en/pressroom/pressrelease/2009-07-15/criminalize-generic-medicines-hurt-poor-countries [ retour ]
  2. Katso: http://sharemydoc.org/files/philip/ec_analysis_of_acta_internet_chapter.pdf [ takaisin ]

Tagged kanssa: , , , , , , , , , ,

Jätä vastaus