Ranskan Internet-yhtiö

Mitä internetistä mitkä yritykset?

ACTA: maailmanlaajuiseen liittoutumaan varoittaa Euroopan unionin avoimessa kirjeessä

ACTA salaisuus Lopeta Ranskan Internet Society liittyi maailmanlaajuiseen liittoutumaan valtiosta riippumattomien järjestöjen, kuluttajaryhmien ja palveluntarjoajien muodostettu aloitteesta Kvadratuuri du Net varoittaa Euroopan unionia.

Kauppasopimus väärentämisestä (ACTA) neuvotellaan. Avoin koalitio, jonka teksti on esitetty alla kirje, jossa Euroopan parlamentti ja Euroopan unionin neuvottelijoita valvota perusoikeuksia ja vapauksia kansalaisille Euroopassa ja koko maailmassa.

ACTA: Global Threat to Freedom
Avoin kirje

Väärentämisenvastainen kauppasopimusta (ACTA) on laaja hallitustenvälinen sopimus neuvotellaan aina kriittisesti yhteiskunnallisia kysymyksiä lääkkeiden saatavuuden 1 rikollista Internet sääntelyä. Pelkäämme, että tämä sopimus vahingoittaa vakavasti Euroopan innovaatioita digitaalisten sisämarkkinoiden samalla heikennetään perusvapauksien ja demokratian kokonaisuutena.

Neuvotteluprosessi itse esiin tärkeitä avoimuuteen ja demokraattiseen prosessiin, koska sisältö sopimusluonnos pidettiin salassa yli 18 kuukautta, ja vaikka joitakin yksityiskohtia ehdotusten Viime aikoina on vuotanut. Huolestuttavampaa, kun Euroopan parlamentti on evätty oikeus tutustua asiakirjoihin, amerikkalainen teollisuus pääsee allekirjoittamisen jälkeen salassapitosopimuksen.

Tuore analyysi Euroopan Commisson 2 ACTA Internet luku osoittaa, että asioista keskustellaan paljon muutakin säännöstöä. Vielä tärkeämpää on, että komission analyysi vahvistaa, että nykyinen luonnos ACTA syvästi rajoittaa oikeuksia ja vapauksia Euroopan kansalaisten, erityisesti sananvapauden ja yksityiselämän suojan viestintää. Nämä ovat todellakin erittäin merkittävä uhka, sillä nykyinen projekti vaatii hyväksymisen piirteitä "kolme varoitusta" ja suodattimen sisältöä yrittämällä määrätä siviili ja rikosoikeudellinen vastuu teknisten välittäjien, kuten toimittajat internetyhteys. Teksti voisi myös radikaalisti heikentää käyttämistä yhteentoimivuuden, joka on välttämätön sekä kuluttajien oikeuksia ja compétititivé.

Siksi kehotamme parlamentti kehottaa Euroopan neuvottelijoita vahvistaa avoimuutta neuvotteluprosessin julkaisemalla sopimusluonnoksen, eikä hyväksyä ehdotusta, joka heikentäisi oikeuksia ja vapauksia. Lisäksi pyydämme parlamenttia voimakkaasti siihen, että komissio ja neuvosto, että mitään sopimusta ei kunnioita näitä perusperiaatteita pakottaisi parlamenttia hylkäämään koko tekstiä.

1. Voir: http://www.oxfam.org/en/pressroom/pressrelease/2009-07-15/criminalize-generic-medicines-hurt-poor-countries [ retour ]
  2. Katso: http://sharemydoc.org/files/philip/ec_analysis_of_acta_internet_chapter.pdf [ takaisin ]

Tagged kanssa: , , , , , , , , , ,

Jätä vastaus