Ranskan Society of Internet

Mitä Internet mitkä yritykset?

ACTA: maailmanlaajuinen liittouma varoittaa Euroopan unionin avoimessa kirjeessä

ACTA Lopeta salainen Ranskan Society of Internet on liittynyt maailmanlaajuiseen koalition kansalaisjärjestöt, kuluttajajärjestöt ja palvelujen tarjoajat muodostettu aloitteesta Kvadratuuri du Net varoittaa Euroopan unionia.

Kauppasopimus Anti-Counterfeiting (ACTA) neuvotellaan parhaillaan. Avoin kirje koalitio, joka esitetään jäljempänä, pyytää Euroopan parlamentin ja neuvottelijat Euroopan unionin valvota perusoikeuksia ja -vapauksia kansalaisten Euroopassa ja ympäri maailmaa.

ACTA: maailmanlaajuinen uhka vapauksien
avoimen kirjeen

Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) on laaja hallitustenvälinen sopimus neuvotellaan aina keskeisiä yhteiskunnallisia kysymyksiä saatavuuden médicaments 1) Voir: http://www.oxfam.org/en/pressroom/pressrelease/2009-07-15/criminalize-generic-medicines-hurt-poor-countries rikollinen Internet sääntelyä. Pelkäämme, että tämä sopimus haittaa vakavasti Euroopan innovaatioita digitaalisten sisämarkkinoiden samalla heikennetään perusvapauksien ja demokratian kokonaisuutena.

Neuvotteluprosessi itsessään esiin tärkeitä kysymyksiä avoimuudesta ja kunnioitusta demokraattista prosessia, koska sisältö Sopimusluonnos on pidetty salassa yli 18 kuukautta, ja vaikka joitakin yksityiskohtia ehdotusten ovat hiljattain tehty vuodon. Vielä huolestuttavampaa, kun Euroopan parlamentti oli evätty pääsy asiakirjoihin, Yhdysvaltain teollisuuden oli pääsy, joilla allekirjoittaneet salassapitosopimukset.

Tuore analyysi Euroopan Commisson 2) View: http://sharemydoc.org/files/philip/ec_analysis_of_acta_internet_chapter.pdf koskevat ACTA Internetin luku osoittaa, että käsiteltävien kysymysten ylittävät selvästi yhteisön säännöstön. Vielä tärkeämpää on, analyysi Komissio vahvistaa, että nykyinen luonnos ACTA syvästi rajoittaa oikeuksien ja vapauksien Euroopan kansalaisten, erityisesti sananvapauden ja yksityiselämän suojan viestintää. Nämä ovat todellakin erittäin erittäin uhanalainen, koska nykyinen projekti kehottaa hyväksymään piirteitä "joustavasti" ja sisällön suodatus yrittämällä määrätä siviili- ja rikosoikeudellinen vastuu teknisten välittäjien, kuten toimittajat Internet-yhteys. Tekstin voi myös radikaalisti heikentää käyttämistä yhteentoimivuuden, joka on välttämätön sekä kuluttajien oikeuksia ja compétititivé.

Niinpä kehotamme parlamenttia kehottamaan Euroopan neuvottelijoita perustaa avoimuuteen neuvotteluprosessiin julkaisemalla sopimusluonnoksen, eikä hyväksy ehdotusta, joka häiritsisi oikeuksia ja vapauksia. Lisäksi kehotamme parlamenttia ilmoittamaan komissiolle ja neuvostolle, että mitään sopimusta ei noudateta näitä perusperiaatteita pakottaisi parlamenttia hylkäämään tekstin kokonaisuudessaan.

Viitteet [ + ]

Tagged kanssa: , , , , , , , , , ,